17 Ocak 2017 Salı

En Son Dün Sabah Sızmıştım

En son uyuduğum zaman da yalnız başıma sızmıştım. Bu sefer de erken uyandım gün ışığı yüzünden. Erken uyurum dedim uykusuz kaldığım için. Sigaramı sardım ve bu sefer de beceremedim düzgün sarmayı. Bir müzik açtım hafif ve sözleri beni anılarıma savuran. Sözlerini anlamadıklarım da ise melodisi yeterdi beni geçmişe götürmeye. Sanırım çok takılmıştım geçmişe. Çıkamıyordum anılarımdan veya çıkmak istemiyorum beni mutlu eden hatıralardan. Neden yeni hatıralar yaşayamıyordum ki? Göz ucuyla ağzı açık ve dibinde biraz kalmış şarap şişesine baktım. Kokusu yayılmıştı odama. Düşündüm acaba yalnız içmesem bu kadar zor olur muydu uyanmam?


Kalktım masanın başından, sardığım sigarayı ağzıma götürerek cama yöneldim. Perdeyi açmak istedim. Açamadım… Su koydum bardağa, saate baktım. Kahvaltı yapmalıydım ama üşeniyordum da. Sipariş verdim bekli getiren adam güler de güne güler yüz görerek başlarım diye düşündüm. O da somurtuyordu. “Kolay gelsin.” dedim ama umursamadı bile. Bu gün de diğerleriyle aynı olacaktı anlaşılan. Bu günü de kötü haberlerle, korkarak geçirecektim. Evden çıkmasam mı diye düşündüm. Dün de çıkmamıştım ama bu kadar evde kalmak iyi gelmiyordu bana. Yalnız başıma bir yerde çay da içsem rahatlıyorum zaten öyle illa birilerinin gelmesine gerek yok. Arkadaşlarım yok değil var ama onlar da her zaman müsait olamıyor. Onları da sıkboğaz etmek istemiyorum. Belki de benim gibi evden çıkmak istemedikleri zamanlar oluyordur veya o gün beni görmek istemiyorlardır. Onları yargılayamam bazen ben de onları görmek istemiyorum. Sanırım biraz da dengesizim ben.

Mutluluktan havaya uçtuğum çok neşeli olduğum zamanların hemen arkasından sevimsiz bir insan olabiliyorum. Normalde umursamadığım şeyleri çok dert ediyorum. Yanımda olmasını istediğim, yanımdayken çok mutlu olduğum insanları yanımdan uzaklaştırıyorum. Bunu tek yapan ben miyimdir acaba? Benden başkaları da var mıdır, sevdiği insanlara kötü davranan? Veya onu seven insanlara? Bu beni çok kötü biri yapar mı? Benim amacım kötü biri olmak değil. Çocuk muyum ben hala acaba? Büyüyemedim mi? Neden büyüyeyim ki? Kim ister büyümeyi? İstediğin saatte uyuyup, istediğin saatte uyanmak varken kim ister sabahın köründe kalkıp  çalışmayı? Mesela ben en son dün gece sabah sızmıştım.

Kadehlerim yok ben su bardağında içtim şarabı acaba ayıp olmuş mudur şairlere? Güzellikle benzer tuttukları şarabı çirkin bardaklarla içtiğim için kızmışlar mıdır bana? Güzel şarkılar eşliğinde, güzel şeyler düşünerek bazen de güzel kadınlarla içiyorum ama bu hafifletir mi kabahatimi? Bazen güzel sohbetler oluyor soframda, her zaman güzel insanlar oluyor zaten. Yalnız içsem de şişeyi… Yalnız sızsam da şişenin sonunda her zaman güzel insanlar vardır masamda. Kötü insanları kim ne yapsın? Var öyle insanlar biliyorum, sanırım ben de onlardan biriyim. Öyle olduğumu söyleyen çok oldu. Ben istemedim ki öyle olmayı. Neden kötü oldum onu da bilmiyorum zaten. Sanırım insan olmak biraz da olsa kötü olmayı gerektiriyor. O zaman ben masama kötü insanlar mı alıyorum? Kötü insanları mı düşünüyorum o güzel zamanlarda? O güzel şairlerin hepsi biraz kötü mü yoksa?


Üzerime bir ağırlık çöktü. Bu kadar kötülük düşünmeyi kaldıramıyorum. Zaten haberlerde daha ne kötülükler göreceğim biliyorum. Artık iyi haber görmeye ümidim kalmadı maalesef. Neyse, ben biraz uyumalıyım sanırım. Malum en son dün sabah sızmıştım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder